Ingenting er som eit godt fjell

I det siste har musikken endret seg betraktelig, fra faste former og klare komposisjoner, til noe mer fantasifullt og intenst.
Musikken har blitt mer subjektiv og original og skaper ukjente stemninger, dette setter nye følelser i sving. Spennvidden i musikken har blitt utrolig større enn det den var før. Fra store klangfulle verk som utrykker en overflod av stemninger, til enkle sanger med lett akkompagenenet, som formidler de sarteste følelser. Symfoniorkesteret har blitt mye større, og det store formatet gir fritt spillerom til den nye blomstrende kreativiteten. Den mest produktive komponisten for tiden er Franz Schubert.

Gikk reisen din fra Østerrike til Norge fint?
Ja, den gikk strålende, gjerne. Jeg fikk en dunk i hodet mitt på reisen, men ellers bra.

Ja, høres bra ut. Hva syns du alle fjellene? Er det noe i forhold til Østerrike?
Ja, jeg elsker det. Rett og slett nydelig naturlandskap. Ingenting er som et godt fjell.

hvordan ble du introdusert til musikkens verden?
ja nå skal du høre, det var min far som introduserte meg til dette fantastiske musikk universet. Helt siden jeg var liten gutt spilte alltid min far vakre melodier for meg på fiolin.

Hva syns du er bra med den nye musikken?
Jeg liker tonesatte-dikt veldig godt. Der knytter melodien seg til teksten. Klaverakkompagnement kalles de. Av mine verk så liker Dieforelle best.

Hvem var dine forbilder når du vokste opp?
Jeg hadde 3 eldre brødre, jeg var den minste av de. Faren min lærte meg å spille fiolin, og den eldste broren min lærte meg å spille klaver. Så jeg vil si at mine brødre og min far var mine forbilder.
Antonio Salieri var også et forbilde for meg. Han lærte meg komposisjon og utviklet talentet mitt.

Hvor vokste du opp?

Jeg vokste opp i byen Wien i Østerrike.
Det var interessant by og vokse opp i. Masse fantastisk arkitektur og flotte mennesker.

Hvor henter du all denne fantastiske inspirasjonen din fra?
Natur, følelser, kjærlighet, mennesker. Alt fra himmel til jord.

Tusen takk for intervjuet.
Bare hyggelig, ha en fantastisk dag.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License